System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Gmina Mieszkowice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
1. Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny.
2. Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .docx i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych.
3. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .docx. Obecnie publikujemy dostępne wersje dokumentów.
4. Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
5. Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
6. Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują.
Nadmierne koszty
- Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.
Treści nieobjęte przepisami
1. Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Mieszkowicach i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne, z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są w większości sporządzone odręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
2. Treści archiwalne niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona www.bip.mieszkowice.pl posiadają dodatkową wersję dla osób niepełnosprawnych. Wersja posiada 4 różne kontrasty, jest w pełni dostępna poprzez klawiaturę oraz posiada odpowiednie skróty klawiszowe. Więcej informacji o obowiązku ustawowym znajduje się na stronie dostepnosccyfrowa.pl. Dodatkowo strona jest rozpoznawalna przez programy czytające dla osób niewidomych np. NVDA.
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej
możesz zgłosić do Urząd Miejski w Mieszkowicach
ul. Fryderyka Chopina 1
74-505 Mieszkowice —
mejlowo informatyka@mieszkowice.pl lub
telefonicznie 914666940.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt ,adres poczty elektronicznej informatyka@mieszkowice.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej: brak aplikacji
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: brak aplikacji
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna - Urząd Miejski w Mieszkowicach, ul. F. Chopina 1, 74-505 Mieszkowice Urząd Miejski w Mieszkowicach ul. Fryderyka Chopina 1, 74-505 Mieszkowice. Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Fryderyka Chopina 1. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Do głównego wejścia prowadzą schody (6stopni). Przy schodach, po lewej obok wejścia, na wysokości 110 cm znajduje się dzwonek dla osób poruszających się na wózku. Przy schodach, po prawej stronie obok wejścia, jest ustawiona tablica informacyjna z numerem telefonu. Za pomocą dzwonka oraz dzwoniąc pod podany numer telefonu można powiadomić pracownika, który przy użyciu schodołaza przetransportuje osobę do właściwego biura w Urzędzie. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnością. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Urząd Miejski w Mieszkowicach udostępnia usługi dla osób słabosłyszących oraz głuchoniemych, za pomocą następujących środków wspierających komunikowanie: poczta elektroniczna: gmina@mieszkowice.pl, faks: +48 91 4145 031, strona internetowa: www.mieszkowice.pl. W sprawach szczególnie skomplikowanych, osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Urząd Miejski w Mieszkowicach udostępnia usługi dla osób słabosłyszących oraz głuchoniemych, za pomocą następujących środków wspierających komunikowanie: poczta elektroniczna: gmina@mieszkowice.pl, faks: +48 91 4145 031, strona internetowa: www.mieszkowice.pl. W sprawach szczególnie skomplikowanych, osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.